Anpassad sökning
15:41:00 / Upplagd av booandeers /



Fan vad trött jag blir!
att komma hem från skolan och läsa igenom lite bloggar kan göra en så sur.-
Nu är det inte så att bloggarna gjort mig sura, utan det är faktiskt Koenigsegg.
Sveriges minsta biltillverkare av sportbilar.
Företaget som skulle köpa Saab. Koenigsegg hade planer på att köpa saab men behövde ett lån av IEB på 4 miljarder SEK. Detta tog typ 5 månader innan de gick med på att låna ut så mycket pengar och för några veckor sedan fick de beskedet att det var godkänt. Igår meddelar Koenigsegg att vill dra sig ur affären, vilket gör mig jävligt arg. Nu vill väldigt många konkurssätta Saab. Vilket jag tycker är helt fel. När Saab var till salu var över det över 30 intressenter som kunde tänka sig att köpa Saab. Kinas företag Beijing Automotive var även sugen på att lägga ut de 4 miljarder Koenigsegg behövde. Men det tackades givetvis nej. Vi vill inte dra in Kina. Men nu äre så här att jag tror att Saab inte kommer att gå i konkurs.. de har gått i förlust i 19 år men jag tror allt är GMs fel. De har styrt Saab i helt fel banor och en ny köpare måste verkligen ta över. Jag trodde starkt på Koenigsegg, men de har som sagt svikit mig hårt.
Mitt ända hopp är att ett kinesiskt företag ska köpa hela Saab.
Skulle Saab gå i konkurs skulle hela sveriges marknad hamna i en svår lågkonjuktur igen och det har inte Sverige råd med.

STÅ UPP FÖR SAAB!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar